آیا از جمله‏‌ی مشتریان پر و با قرص سایت هستید؟ آیا مرتبا برای خود و دوستانتان از وب سایت ما خرید می‏‌کنید و انتظار دارید که به عنوان یک مشتری دائمی، سایت با نگاهی ویژه به شما بنگرد؟ آیا از مشتریانی هستید که اقلام مورد نیاز سازمان، شرکت، و دفتر کار خود را پیوسته از سایت تامین می‏‌کنید؟ شاید علاقه‌‏مند به خریدهای با تعداد بالا و عمده برای کسب و کار خود هستید!

مدت‏‌هاست که سایت پیشنهادهای زیادی را از مشتریان دائمی خود دریافت می‌‏کند. پیشنهادهایی از این دست که، یک مشتری وفادار و با نرخ تکرار خرید بالا امکان بهره‌‏مند شدن از قیمت‏هایی ویژه و مناسب‏‌تر را داشته باشد. یعنی دریافت حداکثر تخفیف ممکن از سایت!

البته از ویژگی‏‌های خرید اینترنتی شفافیت در قیمت گذاری و امکان خرید با قیمت مناسب است. معمولا کالاها برای همه مشتریان یک فروشگاه اینترنتی چه آنها که تنها گاهی خرید می‏‌کنند و چه آنها که جزو مشتریان دائمی و پر و پا قرص آن هستند با قیمت‏‌های یکسانی عرضه می‏‌شوند. این خود حاکی از شفافیت و البته یک فرصت ارزشمند برای کاربر است. با وجود اینکه شفافیت در قیمت گذاری یکی از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی است، طرح کوپن تخفیف، نگاه ویژه‏‌ی سایت به مشتریان وفادار است. نگاهی ویژه و فراتر از درصد تخفیفی محدود. با کوپن تخفیف، هرچه بیشتر سفارش دهید، ارزان‏تر می‌‏خرید!

اما کوپن تخفیف چیست؟

کوپن تخفیف، همان‌طور که از نامش بر‏می‌‏آید، یک بن خرید الکترونیکی است که پس از خرید هر کالا، در حساب شما منظور می‏‌شود. در حقیقت شما پس از نخستین خرید از سایت، بسته به ارزش کالای خریداری شده و چند فاکتور دیگر، به میزانی امتیاز “کوپن تخفیف” که در واقع تخفیفی برای شما در خریدهای بعدی است، دریافت می‏‌کنید.

لازم است توجه شما را به چند نکته جلب نماییم:

• کوپن تخفیف، امتیازیست ویژه که سایت جهت تشویق حداکثری، به همه‏‌ی مشتریان خود اعطا می‏‌کند. با این حال این مشتریان دائمی هستند که می‏‌توانند از آن بیشترین بهره را ببرند.

• کوپن تخفیف، ماهیت ریالی نداشته و در واقع امتیازی است برای دریافت تخفیف قطعی در خرید بعدی.

• میزان دریافت امتیاز کوپن تخفیف برای هر کالا متفاوت بوده و از قبل در کنار قیمت هر محصول درج شده است.

• اگر در خریدهای قبلی امتیاز کوپن تخفیف کسب کرده‏‌اید، برای خرید کالای بعدی امکان استفاده از میزان مشخصی از کوپن تخفیف در قالب تخفیف وجود دارد که مقدار آن به طور خودکار توسط سیستم محاسبه می‌‏شود و این میزان برای هر کالا متفاوت است، البته لازم به ذکر است براساس نوع کالای خریداری‌شده، امکان دارد هیج کوپن تخفیف مصرف نشود.

• در حال حاضر اعتبار هر امتیاز کوپن تخفیف از زمان دریافت آن 30 روز بوده و در صورت استفاده نشدن تا پایان این مدت، باطل خواهد شد. در نتیجه جهت جلوگیری از انقضای احتمالی تخفیف کوپن تخفیف، باید برنامه ریزی کنید.

اجازه بدهید با مثالی عملی نحوه تخصیص و استفاده از این طرح تشویقی را بیشتر بررسی کنیم:

تصور کنید می‏‌خواهید کالای مورد نظر خود را که در این مثال قیمت آن یک 1 میلیون تومان است خریداری کنید. همان‌ طور که می‏‌بینید در این مثال برای این کالا 20 امتیاز کوپن تخفیف به ارزش 20 هزار تومان در‏نظر گرفته شده است. یعنی شما با خرید این کالا امکان بهره‏‌مندی از تخفیفی تا سقف 20 هزار تومان در خریدهای بعدی خود دارید. همانطور که مشاهده می‌‏کنید کوپن تخفیف دریافتی برای کالاهای مختلف متفاوت است. برخی از کالاها امتیاز کوپن تخفیف بیشتری اعطا می‏‌کنند و برخی کمتر. این امتیاز توسط الگوریتمی، با سنجش و محاسبه‏‌ی پارامترهایی از قبیل مبلغ کالا و میزان امکان اهدای تخفیف از سوی دیجی‌کالا و چند پارامتر دیگر ارائه می‏‌شود.

حال تصور کنید که چند روز بعد قصد دارید سفارش دیگری را ثبت کنید. برای نمونه کالایی با قیمت 800 هزار تومان همراه با یکی از لوازم جانبی با قیمت 50 هزار تومان را انتخاب می‌کنید.

در این مثال از 20 کوپن تخفیف قبلی، امکان استفاده از 15 کوپن تخفیف برای کالای اول و 4 کوپن تخفیف برای کالای دوم به عنوان تخفیف وجود دارد. یعنی شما به جای 850 هزار تومان، 831 هزار تومان پرداخت می‏‌کنید. در ضمن برای کالای اول 17 کوپن تخفیف جدید و برای کالای دوم 4 کوپن تخفیف جدید برای خرید‏های بعدی دریافت می‌‏کنید. پس از این خرید 22 کوپن تخفیف در حساب شما موجود است. یعنی تا 22 هزار تومان دیگر نیز می‌‏توانید در خرید‏های بعدی تخفیف دریافت کنید. به عبارت دیگر شما با هر خرید علاوه بر استفاده از تخفیف در همان خرید برای خرید بعدی خود نیز تخفیف دریافت می‌‏کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هر کوپن تخفیفی که دریافت می‏‌کنید تاریخ صدور و انقضای خود را داشته و هر کدام تنها تا 30 روز دارای اعتبار است و پس از آن منقضی خواهد شد.

آیا امکان انتقال کوپن تخفیف به کاربر دیگری وجود دارد؟

در حال حاضر امکان انتقال کوپن تخفیف بین کاربران وجود ندارد، اما مسلما شما می‌توانید از کوپن‏‌های موجود در حساب کاربری خود جهت خرید برای دوستان خود استفاده کنید و آنها را از مزایای کوپن تخفیف خود سودمند سازید.

آیا می‌‏توان از کوپن تخفیف دریافتی برای هر خرید، در همان خرید استفاده کرد؟

همان طور که گفته شد، کوپن تخفیف طرحی تشویقی برای ایجاد انگیزه در مشتریان جهت انجام خرید‏های بعدی است، به این صورت که با دریافت کوپن تخفیف در ازای هر خرید، می‌‏توان برای خرید‏های بعدی از آن امتیاز استفاده کرد. توجه داشته باشید که اعتبار کوپن تخفیف دریافت شده در هر سفارش به محض نهایی شدن همان سفارش، فعال شده و برای استفاده در سفارش بعدی قابل استفاده خواهد بود.

برای خرید هر محصول، از چه تعداد کوپن تخفیف می‌توان استفاده کرد؟

میزان استفاده از کوپن تخفیف برای کالاهای مختلف، متفاوت است و مقدار قابل استفاده کوپن تخفیف، برای هر خرید به طور خودکار توسط سیستم محاسبه می‌‏شود و نیاز به وارد کردن کد یا اقدامی از طرف کاربر نیست. البته لازم به ذکر است براساس نوع کالای خریداری‌شده، امکان دارد هیج کوپن تخفیف مصرف نشود.

توجه داشته باشید که کالاهای عرضه شده در طرح پیشنهاد شگفت انگیز به دلیل اینکه با بیشترین تخفیف ممکن و تنها در مدت محدود عرضه می‏‌شوند، شامل این طرح نمی‏‌شوند.

آیا می‌توان در ازای کوپن تخفیف خود، مبلغ آن را دریافت کرد؟

کوپن تخفیف برای استفاده در سایت زیرو طراحی شده و برای مصارف دیگر قابل استفاده نیست. بنابراین برای بهره‌مندی از حداکثر تخفیف زیرو، لازم است که در بازه‏‌های زمانی مشخص شده پس از هر سفارش، در خریدهای بعدی از سایت، کوپن تخفیف خود را استفاده کنید و از تخفیف آن بهره‏‌مند شوید.

آیا کوپن تخفیف دریافتی خرید جدید به کوپن تخفیف‏‌های قبلی اضافه می‏‌شود؟

بله. با انجام هر خرید، مقداری کوپن تخفیف دریافت خواهید کرد که هم قابل استفاده در خرید بعدی و هم قابل ذخیره سازی هستند. توجه داشته باشید که ذخیره کردن بن‏‌ها برای استفاده یکجا از آنها عمل هوشمندانه‏‌ای نیست. چرا که هر کوپن تخفیف دارای تاریخ مصرف بوده و در صورت استفاده نشدن در دوره‏‌ی معین، اعتبار خود را از دست خواهد داد. پس هوشمندانه‌‏تر خواهد بود که از کوپن تخفیف‏‌های دریافتی خود در خرید‏های مختلف و تا حداکثر سقف مجاز استفاده کرده و بیشترین تخفیف را از دیجی‌کالا دریافت کنید.

همچنین، از آنجا که پیشنهاد شگفت انگیز یک طرح تشویقی و پروموشن است به کالاهایی که در این طرح خریداری می‌شوند، کوپن تخفیف تعلق نمی‌گیرد.